نکات مهم برای افتتاح آشپزخانه صنعتی استاندارد
نوشته شده توسط : آوا امینی

 

 هودهای صنعتی معمولا از جنس آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده و در ساخت آن ها از متریالی استفاده می شود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حرارت و خوردگی دارد.

 یکی دیگر از تفاوت هود صنعتی و خانگی سرعت آن است، هودهای صنعتی معمولا دارای 2 سرعت high و low بوده و می توانید با توجه به نیاز خود آن را تنظیم نمایید.

 هودهای صنعتی به نوعی طراحی شده اند که دو طرف آن ها به صورت شیب دار است و این امر سبب عدم جمع شدن روغن و چربی خواهد شد.

 

ویژگی های آشپزخانه صنعتی استاندارد در واقع آشپزخانه ای با تجهیزات بزرگ و پرسنل بیش تر است که باید به نحوی طراحی و پیاده سازی شود که بتوان حجم زیادی غذا را در طول روز آماده کرد؛ اگر آشپزخانه به صورت استاندارد و اصولی طراحی نشده باشد قطعا نمیتوانید در آنجا غذاهایی باکیفیتی آماده کنید.

اصول طراحی آشپزخانه های صنعتی استاندارد

در واقع یکی از ضوابط و استانداردهای طراحی رستوران، فست فود و… داشتن آشپزخانه ای مناسب است پس اگر قصد راه اندازی آشپزخانه ی صنعتی با رعایت اصول استاندارد را دارید باید به نکات زیر توجه کنید:

ابعاد استاندارد آشپزخانه رستوران

یکی از نکات مهم وجود فضای مناسب برای آشپزخانه است و این به معنای بزرگ بودن بیش از اندازه ی فضای آشپزخانه نیست بلکه ابعاد استاندارد آشپزخانه باید به نحوی باشد که بتوان تمامی تجهیزات و لوازم را به خوبی داخل آن قرار داد. بطور کلی استاندارد ارتفاع سقف آشپزخانه صنعتی بین 2.5 تا 3 متر است و حداقل ارتفاع سقف آشپزخانه باید 2.5 متر باشد در واقع این ارتفاع باید به نحوی در نظر گرفته شود تا فضای کافی برای جابه جایی پرسنل و نصب تجهیزات مختلف وجود داشته باشد.

انواع ترولی آشپزخانه صنعتی

اجازه دهید پیش از آنکه به معرفی انواع ترولی بپردازیم ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که ترولی چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع ترولی نوعی گاری یا چرخ دستی است که به جهت حمل و نقل ابزار و تجهیزات مختلف در مکان هایی مانند تالارهای پذیرایی، هتل، رستوران، بیمارستان و… استفاده می شود.

5 قدم برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی صنعتی

همانطور که اشاره کردیم یکی از اقدامات مهمی که باید با آن آشنا باشید نحوه ی صحیح تمیز کردن ماشین های ظرفشویی است که در ادامه طی 5 مرحله به شما نظافت ماشین ظرفشویی های صنعتی را آموزش خواهیم داد.

نظافت و شستشوی صحیح ماشین های ظرفشویی می تواند به افزایش طول عمر بالای این دستگاه کمک کند، ظرفشویی های صنعتی در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی صنعتی زیر کانتری، تونلی، ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی تولید و عرضه می شود.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: